even update! - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu even update! - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu

even update!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

17 Maart 2009 | Guatemala, Guatemala-stad

hola companeros!
como estas?

nou zondag middag zijn we dus naar xela gereden een reis van 5 uur:S het was wel heel mooi we reden in de bergen met allemaal kronkel weggetjes..dit vond mijn maag alleen niet zo leuk maar we zijn hier wel heel huids aangekomen en dat terwijl ze echt als idooten rijden, onze chauffeur niet maar de rest wel...

in xela aangekomen werden we eerst bji de taalschool afgezet wij wisten eigenlijk helemaal niet waarom we eerst daar lang gingen maar we kwamen erachter dat daar onze gastmoeder op ons aan het wachten waren. voordat we hierheen gingen was ons verteld dat het zulke zorgmoeders waren maar eenmaal aangekomen in ons huis werd ons onze kamer gewezen en weg was ze. oma zorgt wel heel goed voor ons en dat is wel echt een zorg omaatje!

zondag zijn we optijd naar bed gegaan omdat we maandag weer om 7 uur op moesten staan, want we werden om 8 uur in de taalschool verwacht voor een taalles van 4 uur.
hier zag ik in het begin heel erg tegenop omdat het zo lang is.

toen we maandsg aankwamen op de taalschool moesten we gelijk een test maken. ik vond het wel goed gaan en ik heb aardig wat gehad aan de taallessen in nl.
toen iedereen klaar was met de test werden onze leraren aangewezen en mijn lerares is...mijn moeder!
we hebben de eerste les vooral gekwartet en gemomoryd erg leuk en ik heb er ook nog is wat van geleerd!

smiddags moesten we naar de school waar we activiteiten met de kinderen gingen doen en een muur bouwen;S van de muur is niet veel gekomen maar we hebben balspellen met de kinderen gedaan en we hebben engelse les gegeven...
we moesten met zn 3e in dat schooltje werken en ik werd in mijn eentje in een klas gedumpt en de andere mochten samen. toen werd er tegen me gezegd ja zeg maar wat...dus ik stond daar euuh...hola??:P
later hebben we met zn drieen les gegeven in mijn klasje!

savonds hebben we de hele avond met onze amerikaanse buurman buiten gezeten..en we hebben onze eerste uitnodiging om naar een band optreden te gaan al binnen.

vandaag weer 4 uur spaans gehad en straks weer naar ons schooltje, als het goed is gaan we dit keer wel aan de muur werken...ben benieuwd!

nog even over het eten...het is niet eens zo gek als ik in het begin dacht. het is wel heel anders dan in nl maar het is te doen...ik krijg alleen steeds veel te veel opgeschept en de familie zelf eet veel minder...ze willen me vetmesten!!

tot het volgende berichtje! adios

  • 17 Maart 2009 - 21:02

    Willy:

    Ben benieuwd of ze dat voor elkaar krijgen: Jou vetmesten! Zoals je het schrijft, klinkt het als "HELP!!!"
    Ben ook benieuwd of je het volhoudt om elke keer zo'n groot verslag te schrijven...Knap hoor.

    Hoe warm is het daar?
    Geen jetlag gehad?

    Èndig

  • 17 Maart 2009 - 21:23

    Oma En Opa:

    nou zeg dat opstaan dat zal wel tegen vallen, en hoe smaken de bruine bonen, of zijn het sprinkhanen en kakkerlakken geworden
    wij gaan slapen welterustenhet is 22,30 18-03-2009

  • 18 Maart 2009 - 09:19

    Jos:

    Wat hebben ze geen stampot? en moos met worst? Wat is dat voor een land? Nou bouw ze Lonn.

  • 18 Maart 2009 - 10:38

    Willy Uit B:

    En ben je nog aan de muur begonnen?
    Heb je de kinderen uit de klas ook wat Nederlands bij gebracht?

  • 18 Maart 2009 - 13:40

    Loes En Hans:

    leuk dat het goed gaat.
    We wachten je verdere berichten af.
    groet

  • 18 Maart 2009 - 14:36

    Tante Willy& Vincent:

    heej loolo ik ben nu bij tante willy ff ssn het leren... ze begrijpt het sneller dan mam en verwijdert niet mijn berichten!!!!

    veel groeten van ons

  • 19 Maart 2009 - 09:53

    Peter:

    Hola companero Lonneke, muchos gratias para la telephona a 5 hora en el noche ;-). Que tal? Te gusta la patria des indios? Como se jama les ninos de mama di casa? En dat allemaal zomaar even uit mijn hoofd! Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt, lukt het al aardig met je spaans? Misschien kun je iets schrijven over hoe de natuur er uitziet en of je al veel spinnen en slangen bent tegengekomen. Heel veel plezier. Papa

  • 20 Maart 2009 - 14:53

    Bea:

    ha die lon ,hoe istie?ben me al geintegreerd? bengel heeft een vriendinnetje.tis dat zwart/witte katje van hierachter. bengel besluipt hem/haar steeds(heel spannend).maar b is wel een scheiterd hoor. zie je daar ook poezen? hier alles ok xxx+groetjes mama

  • 20 Maart 2009 - 20:49

    Oma Opa:

    hé lonneke waar blijft je berichtje of heb je noch geen tijd gehad we leven wel met jullie mee hier alles goed dat hopen we van jullie ook

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lonneke

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 33620

Voorgaande reizen:

05 Maart 2017 - 08 Maart 2018

Werken en wonen in Saba

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Waar gaat de volgende reis naartoe?

01 Augustus 2014 - 15 Januari 2015

Reis nummero 3, naar Guatemala

20 Maart 2010 - 01 Juli 2010

reis nummer 2, op naar GUATEMALA

14 Maart 2009 - 07 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: