terug in nederland - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu terug in nederland - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu

terug in nederland

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

07 April 2009 | Nederland, Amersfoort

nou we zijn weer terug in het koude rotland, na een niet heel soepele vliegreis.
het vliegtuig van guatemala naar housten liep helemaal zonder problemen..maar in housten aangekomen hadden we nog maar 5 kwartier om naar ons volgende vliegtuig te gaan..en dan kom je natuurlijk in een gigantische rij te staan. en inplaats van dat ze extra balies open doen laten ze iedereen gewoon wachten want hun hebben geen haast.
toen we uiteindelijk uit de rij waren moesten we dus heel erg door lopen om ons vliegtuig te halen.
kwamen we bij de gate bleek dat we een half uur vertraging hadden. en toen we toch uiteindelijk in het vliegtuig zaten konden we niet opstijgen omdat het slecht weer was boven newark. wij hadden nog wel goede hoop dat als we heel erg doorliepen we onze volgende vlucht konden halen, maar helaas zat dat er ook niet in. want in newark aangekomen paste de slurf niet op het vliegtuig, echt raar maar goed niks aan te doen. we hebben dus 1.5 uur vast gezeten in het vliegtuig terwijl er verschillende slurfen werden geprobeerd. en toen we dus uiteindelijk uit het vliegtuig kwamen was ons volgende vliegtuig allang weg.
we werden toen door het mannetje die bij onze gate stond doorverwezen naar de service balie. hij had gezegd dat er over een half uur weer een vlucht ging naar amsterdam en dat we die misschien wel mee konden pakken.
bij de service balie moesten we 20 minuten wachten totdat we eindelijk aan de beurt waren. en toen we aan de beurt waren vroeg ze wat we nou precies bij de service balie deden want we moesten naar de gate. gelukkig was de gate tegenover de service balie. maar toen hadden we dus nog 5 minuten om allemaal in te checken.

op amsterdam aangekomen om kwart over 8 inplaats van 7 uur, hadden we dus geen bagage meer want ze kunnen moeilijk in 5 minuten zorgen dat onsze bagage is ingeladen. we moesten dus aangifte doen voor het verliezen van de koffers. dus om kwart voor 9 konden we eindelijk naar onze familie toe. en daar werden we ook opgewacht door de helft van de klas! dat had ik echt niet verwacht maar het was heel leuk!

mijn broertje had echt een super spandoek gemaakt ongeveer van 5 cm:P
en ze hadden bloemen voor me meegenomen en hoe lief...bruinenbonen:S

het was echt heel erg wennen om weer nederlands tegen mensen te kunnen praten. en dat de weg helemaal recht was zonder overal drempels en slecht wegdek.

ik denk ook dat het de komende dagen nog best wennen worden. maar we hoeven gelukkig nog niet naar school. volgende week dindsdag weer.

en dan volgende week ook gelijk kijken hoe duur het word als ik volgend jaar weer ga! want dat wil ik echt heel graag!

• 08 April 2009 - 09:30

Bea:

welkom thuis lonneke, ik zal je berichtjes missen! tot zo als je je bed uit kunt komen....
    xx mama

• 06 Mei 2009 - 15:01

Belinda:

wat fijn dat je het zo leuk gehaad hebt we missen je wel doei van belinda van de emmaschool