even een update over het weekend! - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu even een update over het weekend! - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu

even een update over het weekend!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

01 April 2009 | Guatemala, Guatemala-stad

holaaaa,,,

nou we zijn het weekend heel doorgekomen hoor, we hadden vrijdag zelfs nog met het afscheid op onze schooltjes een spoedcurcus salsa van de leraren daar!
ging volgens mij wel redelijk goed. maar toen we savonds naar de salsa club gingen was er niks meer van te merken. iedereen danst anders en heeft andere stapjes dus als je dan met drie verschillende danst gaat dat niet echt.
het was wel ontzettend gezellig en ik vond het heel jammer dat we om half 1 al weg moesten in ver band met onze veiligheid.
we werden door een taxi naar huis gebracht maar nou moet ik zeggen of ik niet weet of het veel veiliger is om met 6 personen in een auto te zitten. maar goed dat schijnt hier heel normaal te zijn.
vorige week op weg naar voetbal zaten we ook met zn 9e in een gwoon 5 persoons autootje.

zaterdag zijn we naar het bananenparadijs geweest. het was er heel leuk, ze hebben er hele leuke hoge aparte glijbanen. ik heb er een paar gedaan en toen ben ik gaan genieten van mijn eerste vrije dagje sinds ik hier ben. ik heb dus lekker een boek gepakt en ben gaan zonnen.
ik had voor zaterdag nacht gevraagd of ik bij iris en jolijn mocht blijven slapen en dat mocht! hun gingen namelijk nu ergens anders heen met de jongens van hun. ik wou ook wel ergens anders heen. we zijn toen eerst naar een cafeetje geweest hebben daar wat gedronken en zijn toen naar la parranda gegaan of zo iets...het was erg leuk en er werd geen salsa gedanst dus daar had ik geen problemen mee!
we waren om een uur of 1 terug en hebben toen de hele nacht zitten praten en spelletjes zitten doen. om een uur of acht lag ik in mn bed en kon ik niet slapen dus ik was erg moe de volgende dag.
en ik had dacht ik afgesproken dat ik 12 uur weer thuis zou eten dus ik helemaal moeite gedaan om op de tijd te letten en niet weer in slaap te vallen. kom ik daar en dan is er niemand. toen heb ik maar mn was gedaan en ben ik weer terug gegaan naar iris en jolijn. daar hebben we toen de hele dag op de bank gehangen, geslapen of film gekeken. het is hoe je het wil noemen.

we zijn maandag op een nieuw schooltje begonnen vlak bij het bananenparadijs. het is daar dus echt ontzettend warm en het is echt niet vol te houden. gelukkig is er een zwembad waar wij gebruik van mogen. waar ik erg dankbaar voor ben!!
we zijn daar begonnen om lokalen te schilderen. 2 zijn we helemaal mee klaar en 2 moeten nog gebeuren. dus dat schiet al lekker op.

ook zijn we nu allemaal een beetje tot het besef aan het komen dat het ons laatste weekje in xela is en dat het afscheid steeds dichter bij komt.
ik vind het echt heel jammer en ik wil nog langer niet naar huis.

1 ding is zeker ik zal guatemala echt gaan missen!

xxx en tot mijn volgende bericht.

  • 01 April 2009 - 18:03

    Oma En Opa :

    hallo loenika
    we lazen wel dat jullie het goed naar de zin hebben.maar de warmte dat zal wel tegen vallen,
    maar als je weer hier bent ,had je beter een flink partei van daar mee kunnen nenemen naar hier want dat zal je hier wel tegen vallen we waren blij dat we weer een berichtje van je kregen ,want daar kijken we wel altijd naar uit
    groetje voor allemaal van ons

  • 01 April 2009 - 18:57

    Bea:

    hoi lonnie
    ik oefen op de laptop :-) leuk dat je belde, alleen ben ik 's nachts net een zombie. ik weet nog wel dat ik 2 nieuwe kwaliteitsbroeken uit guatemala moet restaureren als je terugkomt:-)!! ik zag je leuke tasje ook op de foto (het ziet er inderdaad heel kleurig uit) Nog veel plezier en tot gauw :-( ook al wil je niet!! xxxx groetjes mama

  • 02 April 2009 - 21:29

    Willy:

    Volgens mij moet je helemaal het idee hebben dat je al een paar maand weg bent i.p.v. een paar weken. Zo werkt dat bij mij tenminste bij een Pinksterweekend. Als je het zo naar je zin hebt en in zo'n totaal andere omgeving bent dan lijkt het soms of je al wel een week weg bent i.p.v. een paar dagen.
    En dan denken wij dat we mooi weer hebben.... zweet/transpireer ze nog even daar! Groetjes.

  • 03 April 2009 - 14:30

    Papa:

    he lon, waar is je gevoel voor humor? water koelt je lekker af...'neem de laatste ervaringen in je hart mee. tot dinsdag. xx

  • 03 April 2009 - 18:06

    Oma & Opa:

    lonneke de tijd is nu zo om . we wensen julie allemaal een goede reis naar huis toe .wil je ook de gastouders veel groeten doen van ons .groetjes oma opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lonneke

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 33605

Voorgaande reizen:

05 Maart 2017 - 08 Maart 2018

Werken en wonen in Saba

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Waar gaat de volgende reis naartoe?

01 Augustus 2014 - 15 Januari 2015

Reis nummero 3, naar Guatemala

20 Maart 2010 - 01 Juli 2010

reis nummer 2, op naar GUATEMALA

14 Maart 2009 - 07 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: