antwoord op jullie vragen!:P - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu antwoord op jullie vragen!:P - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu

antwoord op jullie vragen!:P

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

18 Maart 2009 | Guatemala, Guatemala-stad

heeey!!!
nou het is hier zon graad of 20 alleen is er wel een koude wind dus of ik bruin terug kom dat is de vraag want heb ook nog wel vaak mn vest aan...
ik heb wel een beetje last van een jetlag ben ook nog steeds heel moe en het helpt niet om steeds vroeg op te staan.

we zijn nog steeds niet aan de muur begonnen en als het goed is gaan we dat vandaag doen maar goed dat zeiden ze gister ook. ze zeggen daar ook niet of we willen helpen omdat het geen vrouwen werk is om te bouwen. maar goed vandaag denk ik dat we zelf maar meer initiatief moeten nemen.
we gaan iniedergeval engelse les geven we gaan ze leren hoe ze zich voor moeten stellen en hoofd schouders knie en teen in het engels en dan nog voetballen ofzo...

en inderdaad jos wat een land geen eens boerenkool met worst!:O maar gister hebben we wel bloemkool met aardappelpuree gehad dus dat is al wat!

xxx tot het volgende berichtje

• 18 Maart 2009 - 18:55

Oma En Opa:

hoe oud zijn de kinderen daar waar jullie mee werken ,en spelletjes doen.begrijpen jullie het spaans wat ze spreken ,of is er ook nog een soort dialect
    groetjes

• 18 Maart 2009 - 19:52

Willy:

Net nog aan je gedacht: Erik had History Channel op tv aan. De uitzending ging over Guatemala, Palenque, de Maya's en rivieren die uit een berg kwamen, dat waren dan hun natuurlijke "piramides"/heiligdommen. Die waren minstens net zo belangrijk als de naar-de-hemel-reikende-trappen.
    Hoor van je...
    Èndig.

• 18 Maart 2009 - 20:18

Vincent:

NOG 19 DAGEN VRIJ ALS BROEDER..........het gaat te snel...;(

• 18 Maart 2009 - 22:02

Jelle:

Wat is dat nu weer bloemkool met aardappelpuree? Je moet de inheemse gerechten uitproberen, de cultuur van het land opsnuiven............
    Was dat eten speciaal voor jullie of eten ze dat daar vaker.

• 18 Maart 2009 - 23:06

Jos:

Hehe dat vind ik nog wel grappig. Waar blijven trouwens de fotos? (hint)

• 19 Maart 2009 - 12:25

Peter:

Hola companero Lonneke, muchos gratias para la telephona a 5 hora en el noche . Que tal? Te gusta la patria des indios? Como se jama les ninos de mama di casa? En dat allemaal zomaar even uit mijn hoofd! Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt, lukt het al aardig met je spaans? Misschien kun je iets schrijven over hoe de natuur er uitziet en of je al veel spinnen en slangen bent tegengekomen. Heel veel plezier. Papa

• 19 Maart 2009 - 16:37

Lonneke:

de bloemkool was volgens mij niet speciaal voor ons maar het was wel lekker...of het was wel speciaal voor ons maar ik heb er niks van begrepen.

de kinderen waar we mee werken zijn tussen de 8 en 13 jaar en met moeite kunnen we ons verstaanbaar maken. gelukkig zijn er op de school waar we werken een aantal leraren die engels kunnen erg gebrekkig maar we kunnen wel met elkaar praten.

de fotos komen eraan maar ik moet ff tijd vinden om ze op het internet te zetten. ik zal proberen het morgen erop te zetten!

en pap wat onzettend knap van je ...je realiseerd je wel dat het vol spellings fouten staat he! bijv. jama is llama:P
    maar de kinderen heten volgens mij laura en euuhh geen idee..ze zeggen niet zoveel ...

groetjes in nl en tot het volgende berichtje!

• 19 Maart 2009 - 19:47

Oma En Opa:

lonnke
    wat doet men daar zo voor de kost is dat allemaal landbouw of mijnbouw we hebben er geen idee of is daar andere industrie
    groetjes

• 19 Maart 2009 - 20:25

Willy Uit B:

En hebben jullie al gemetseld?
    Vertel is wat jullie als ontbijt en lunch daar gebruiken. En wat daar bij gedronken wordt. Groetjes Borculo