IK LEEF NOG:P - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu IK LEEF NOG:P - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu

IK LEEF NOG:P

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

30 Mei 2010 | Guatemala, Guatemala-stad

Ik werd vanochtend heel fijn door m`n ouders wakker gebeld of alles wel goed was. want er was op het nieuws geweest dat er een noodtoestand is uitgeroepen in Guatemala en dat er een orkaan was en dat die vandaag om 9 uur `s ochtends op zijn sterkste punt was.

Even voor de duidelijkheid, ik heb er helemaal niks van gemerkt. Tenminste niet van de orkaan.
En bij ons was er gisteravond al een noodtoestand uitgeroepen en de orkaan heeft toen ook plaatsgevonden (inmiddels word de orkaan een tropische depressie genoemd dus dat valt ook wel mee, de storm was heel erg afgeszwakt).
Wel heeft het heel veel geregend (zie de filmpjes hieronder, allebei in Xela)

http://www.youtube.com/watch?v=hPxFtugW85A&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=k4LGjde3sME&feature=related

Ik heb hier verder gelukkig niet zoveel last van gehad want ik zit heel hoog, en al het water liep naar de lager gelegen plekken, die je dus in de filmpjes ziet.
Het enigste wat ik gemerkt is is dat mijn kamer niet zo van dit weer houd. best nat, maar gelukkig is m`n bed nog droog.
Ow en gister moesten we zoveel mogelijk eten kopen want de verwachtingen waren dat het nog een paar dagen zou blijven regenen, dan konden er dus ook geen vrachtautos rijden en was er dus niks meer te eten in de winkels en op de markten. dit viel gelukkig ook allemaal wel mee.
en we moesten extra water kopen, want normaal gesproken is dat 13 Q maar 5 jaar geleden was het een keer zo erg geweest dat het 100 Q voor 1 tank werd:S

Vandaag is het gewoon al de hele dag droog tenminste tot nu toe.

Ow en van de vulkaanuitbarsting heb ik ook niks mee gekregen alleen dat we niet naar Antigua konden reizen en dat een vriend van me, die zou vrijdag vliegen, vast zit in guatemala city omdat er geen vluchten zijn.

  • 30 Mei 2010 - 20:21

    Melinda:

    Wow Loenika, de pleuris breekt uit zeg. Wat ziek zeg dat regenseizoen. Da's nog es regen! Maar ik ben blij te horen dat jij overal niks van merkt en dat je nog heel bent en blijft ;-)
    En echt ik kan er nog steeds niet overuit hoe groot die spin is. Beter vertel je even hoe je die hebt doodgemaakt!!

  • 01 Juni 2010 - 04:08

    Lonneke Schut:

    Heb ook even een filmpje toegevoegd van het salsa dansen!!:D yaaahh

  • 01 Juni 2010 - 08:29

    Melinda:

    Jaaaaa ineens zie ik het :D ging mn moeder je huisdier laten zien ;-)
    Leuk Loenika op hakjes bailar salsa-en!

  • 01 Juni 2010 - 17:46

    Nancy:

    ik hoorde het net op t nieuws, dacht; meteen even kijken of alles goed is met je! en gelukkig!
    veel plezier nog! en doe voorzichtig xxx

  • 12 Juni 2010 - 11:35

    Berthien:

    Heey Lonneke,
    sorry al een tijdje niet meer op deze site gekeken. Maar zo te lezen gaat het nog steeds goed met je! beetje jammer van de regen, zeker als het je kamer binnen komt:S
    Leuk filmpje over het salsadansen.. ziet er leuk uit!
    waah.. zo te horen is die spin heel groot! als ik ergens niet van houd zijn het wel spinnen!:S:S
    verder nog veel plezier daar, het is niet zo lang meer volgens mij!(1 juli toch?)

    xx Berthien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lonneke

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 33601

Voorgaande reizen:

05 Maart 2017 - 08 Maart 2018

Werken en wonen in Saba

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Waar gaat de volgende reis naartoe?

01 Augustus 2014 - 15 Januari 2015

Reis nummero 3, naar Guatemala

20 Maart 2010 - 01 Juli 2010

reis nummer 2, op naar GUATEMALA

14 Maart 2009 - 07 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: