Mijn Trip! - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu Mijn Trip! - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu

Mijn Trip!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

23 Juni 2010 | Guatemala, Quetzaltenango

Sorry voor al de trouwe lezers dat ik al een tijd een stuk minder schrijf. ben zo ontzettend druk de laatste tijd. Constant werken en activiteiten voorbereiden. En ik moet ook van alles regelen voor als ik weer naar huis ga, wat al over 6 dagen is!

naja even verder over mijn trip. Ik ben in Panajachel dus indd wezen kijken naar Massimon (de rokende god) wat was dat een tegevaller zeg. Ik had een verschrikkelijk groot beeld verwacht maar nee hoor was nog niet eens tot mn middel:S.
maar ik heb hem nu tenminste wel gezien.

Na Panajachel ben ik naar Coban gegaan. Dat was echt een grote ramp. Ik heb 1,5 uur in de stromende regen naar mijn hotel moeten zoeken omdat de bus me niet bij mijn hotel had afgezet, hij zij ja het is hier om de hoek. Om de hoek was toch echt geen hotel! ik aan allerlei mensen vragen en iedereen stuurde me een andere kant op. Bleek later dat er meerdere dingen waren met dezelfde naam als mijn hotel.

Gelukkig bleef ik daar maar 1 nachtje en ben ik daarna naar Semuc Shampey gegaan. daar was ik al heel vroeg en er was verder niemand in mijn hotel. En mijn hotel was heel erg afgelegen dus kon ook niet even in het stadje kijken ofzo, of ik moest 9 km berg op willen lopen:S Niet dus. Aan het eind van de middag bleken er gelukkig meer mensen in mijn hotel te zitten maar zij hadden de hele dag een uitje gehad naar semuc shampey en de grotten.
Er kwam ook een Duitse jongen en die kende ik nog van Xela, daar heb ik de rest van de reis mee gereisd.

Volgende dag Semuc Shampey bezocht en de grotten, was allemaal echt super leuk. Alleen kwamen we bij Semuc Shampey een groepje andere toeristen tegen met een gids. En de gids liet heel leuk een punt zien waar je van een rots kon afspringen in het water (Semuc Shampey is een lime stone bridge van 300 m. met daarop allemaal zwembad achtige dingen), je moest alleen wel extra ver springen want er zat een rots onder. ik gedaan ging goed, duitse jongen (Cris) gedaan ging goed, amerikaans meisje gedaan ging goed, ander amerikaans meisje durfde niet maar de gids zat zo door te drammen dat ze uiteindelijk samen wouden springen, Geen goed idee natuurlijk! zij aftellen, 1, 2, 3 twijfelen uitglijden en vol op de rots vallen. Ze heeft zo ontzettend veel geluk gehad, ze had alleen wat schaafwonden en natuurlijk pijn maar verder niks gebroken ofzo.
En er was een Zwitserse dokter bij dus die heeft haar onderzocht en er was verder niks aan de hand.

Smiddags naar de grotten geweest, met een kaarsje en in die grotten is dus alleen maar water en moet je dus steeds zwemmen, met een kaarsje. Nou je raad dus al dat dat kaarsje het niet zo lang heeft uitgehouden.

Volgende dag naar Flores, dat was echt heel leuk daar. Super leuk jongeren hostel. Heel gezellig dus. HEeb er alleen niet zoveel kunnen slapen want de bedden waren net hangmatten, helemaal doorgelegen.

Volgende dag een tour naar Tikal genomen! Dat was echt zo mooi daar! Alleen moet ik toegeven dat ik aan het eind van de trip geen ruine meer kon zien!:P We hebben daar ook apen gezien en schijnbaar hele bijzondere vogels en ow ik heb ook eventjes een tarantula vastgehouden! was doodeng maar heb nu wel een leuke foto met mn grote vriend!

Volgende dag moest ik helaas door naar Rio Dulce, dat was wel heel jammer want had best nog wel wat langer willen blijven in het hostel.
Bij Rio Dulce moest ik de boot nemen naar mijn hotel, maar moest wel 2 of 3 uur wachten op die rot boot!
Ik zat uieindelijk met een Guatemalteekse familie in de boot dat was wel gezellig, en ze vonden dat ik bastante espanol (goed spaans) sprak! Ben nog even met hen wat gaan eten in een restaurant aan de rivier, en daar kwamen we erachter dat ze te ver door waren gereden want ze dachten dat ik naar livinston moest, niet dus! wij weer terug gevaren naar mijn hotel en bleek dat iedereen hartstikke ongerust was van waar ik bleef! het was al iets van 8 of 9 uur savonds toen ik aankwam en ze hadden me veel vroeger verwacht. Zeker omdat die duitse jongen al om 3 uur smiddags was aangekomen. en hij had mij in de taxi zien stappen.
maar alles is goed gekomen.
Volgende dag heb ik de hele dag gekayakt, was echt super grappig want Cris en ik wisten allebei niet hoe je moest kayakken. Ik zat dus achterin, blijkt dat de sterkste achterin moet zitten, dat de achterste al het werk moet doen, sturen en roeien en dat de voorste alleen het ritme aan moet geven. Tja als ons dat nou eens wat eerder was verteld dan was het vast wat beter gegaan.

Volgende dag met verschrikkelijke spierpijn terug naar Xela. 14 uur in de bus:S geen pretje kan ik je vertellen!
Toen ik thuis kwam maar gelijk naar bed gegaan!

Zo dat was even kort mijn reis.

Ik ga de fotos op internet zetten als ik weer terug ben in Nl ben nu zo druk met alles afronden hier voor mijn stage en ook afscheid nemen van iedereen enzo dat ik daar nu geen tijd voor heb;)

Adios y hasta luego!

  • 23 Juni 2010 - 21:36

    Mama:

    al met al een afwisselende reis! je hebt veel gezien en meegemaakt. Ik moest wel lachen hoor hoe je dat allemaal beschrijft en ook heel moedig van die spin!

  • 24 Juni 2010 - 08:39

    Melinda:

    Super gaaf zo'n trip zeg! Ben heel erg benieuwd naar je foto's! Shit man wat gaat dat snel he? Nog maar 6 daagjes en dan ga je alweer... Heel veel succes de laatste daagjes en natuurlijk heel veel plezier!!!!! Geniet ervan!!!

    Ps, je bent niet helemaal goed met die spin.. Heb je nu wel je angst overwonnen?? :P

  • 24 Juni 2010 - 09:38

    Gonnek:

    Jeetje Lonneke wat doe je het goed allemaal!! Is het wat om in Nederland op kajakles te gaan? Jij bent toch al de sterkste dat heb je bewezen. Het si hier mooi weer, wat dat betreft is het wel leuk thuiskomen. Het afscheid zal je zwaar vallen. Dat je zo goed Spaans spreekt!!! Zo leer je het wel goed he? Hoe zit dat daar nou met die verleden tijd? Geniet van deze laatste week. Deze reis was werkelijk een succeservaring voor je leven.Chapaeu hoe je overal mee omgegaan bent. Liefs Gonny

  • 24 Juni 2010 - 17:11

    Oma En Opa:

    lonneke we hebben genoten van je reis verslag. we hopen dat je de resterende dagen nog fijne dagen zult hebben, geniet er nog goed van en we wensen je ook een hele fijne reis naar huis

  • 30 Juni 2010 - 12:56

    Jitschak:

    Waar was jij opeens?? Ik belde je supervaak toen ik in Flores was maar je nam niet op. Dit berichtje stuur ik vanuit Cuba, echt een bizar eiland. Groetjes daar in het huis want daar ben je vlgds mij nog 1 dag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lonneke

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 33580

Voorgaande reizen:

05 Maart 2017 - 08 Maart 2018

Werken en wonen in Saba

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Waar gaat de volgende reis naartoe?

01 Augustus 2014 - 15 Januari 2015

Reis nummero 3, naar Guatemala

20 Maart 2010 - 01 Juli 2010

reis nummer 2, op naar GUATEMALA

14 Maart 2009 - 07 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: