plannen om terug te gaan - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu plannen om terug te gaan - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu

plannen om terug te gaan

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

09 Mei 2011 | Nederland, Hoogland

Hola!!

Het is inmiddels gewoon al een jaar geleden dat ik in Guatemala was. En in die tijd ben ik het land en de mensen alleen maar meer gaan missen. Ik had dan ook steeds het plan om voor ik met mijn HBO (Creatieve therapie) zou gaan beginnen nog een keer terug te gaan voor een maand of 2. maar inmiddels ben ik tot inkeer gekomen omdat ik anders echt geen geld meer overhoud voor het HBO. Mijn nieuwe plan is nu dus om in het 4e jaar een half jaar weer naar Guatemala te gaan. Dit is dan voor mijn stage.

Genoeg plannen dus! Nu nog hopen dat het allemaal gaat lukken!

Ow ook hoorde ik gisteren nog slecht nieuws vanuit Guatemala. De broer van een vriend van mij (Bernabé) is in Amerika opgepakt omdat hij daar illegaal is. Hij werkt onder andere in Amerika om de opleiding van Bernabé te kunnen betalen (Hij doet een opleiding architectuur, die hij nog 2 of 3 jaar moet volgen). Dit betekend dus dat Bernabé zijn opleiding waarschijnlijk niet kan afmaken. Want het is gewoon zo dat het onderwijs in Guatemala alleen is weggelegd voor degene die dit kunnen betalen. Dat is dan wel echt een nadeel aan Guatemala.

Dus als iemand suggesties heeft om hem op de een of andere manier te kunnen helpen hoor ik het graag!

Adios, Lonneke

  • 09 Mei 2011 - 11:23

    Gonneke:

    wel fijn Lonneke, om zoiets in het vooruitzicht te hebben. dat motiveert om je studie HBO creatieve therapie snel te halen Ik vind het wel wat voor jou en ik wil je graag volgen.
    Liefs gonny

  • 09 Mei 2011 - 16:41

    Melinda:

    Moeten maar eerst afwachten hoe het afloopt met de broer van Bernabé. En anders zetten we er gewoon een grote actie op!
    En ik ga met je mee ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lonneke

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 711
Totaal aantal bezoekers 33602

Voorgaande reizen:

05 Maart 2017 - 08 Maart 2018

Werken en wonen in Saba

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Waar gaat de volgende reis naartoe?

01 Augustus 2014 - 15 Januari 2015

Reis nummero 3, naar Guatemala

20 Maart 2010 - 01 Juli 2010

reis nummer 2, op naar GUATEMALA

14 Maart 2009 - 07 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: