foto`s staan erop! - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu foto`s staan erop! - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu

foto`s staan erop!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

28 Mei 2010 | Guatemala, Guatemala-stad

zo foto`s staan er weer op www.lon-90.mijnalbum.nl
oude foto`s op www.lon-90.hyves.nl

zo je kunt wel merken dat het nou al bijna een week lang elke dag aan het regenen is. en nee niet een beetje maar gewoon de hele dag! echt niet meer leuk. zeker niet omdat mn kamer hier echt niet voor gemaakt is en het water aan alle kanten naar binnen lekt:S nog iets wat niet leuk is aan de regen, de lieve spinnetjes die we hier hebben zoeken allemaal een droog plaatsje en ze schijnen zich erg welkom te voelen in mijn kamer! kijk als het nou 1 klein rotspinnetje was dan vond ik dat niet erg, maar zodra het groot harig en met tanden word vind ik het toch een ander verhaal (zie foto).
verder stroomt het water door de straten en je kunt nergens komen zonder niet helemaal doorweekt te zijn. naja iniedergeval je voeten, want dan denk je heel lenig even over een riviertje heen te springen en dan stroomt het net even de andere kant op, over je voeten bijvoorbeeld.
straten zijn wel heel schoon moet ik zeggen dat valt me wel op, zie bijna geen afval meer dat word allemaal weggespoeld. alleen het zand word ook weggespoeld dus op de weggetjes met alleen van die grote stenen(geen tegels dus he) kan het dus gebeuren dat je heel vaak valt, want die stenen liggen al ongelijk en nu zit er ook geen zand meer tussen.

naja het komt erop neer dat regen euhmm best vervelend is!

verder bij het schooltje wezen kijken waar ik vorig jaar heb gewerkt. dit was wel heel leuk om te zien. het is echt ontzettend opgeknapt! alles is geverfd en ze hebben zelfs een glijbaan! echt super leuk.
heb ook bij een klas tekenen gezeten en dan zie je toch wel weer heel goed het verschil met nl en guatemala. ze hebben een boek met tekeningen erin en dat moeten ze gewoon echt precies overnemen, lukt het niet? geen probleem de meester is altijd in de buurt.
ik heb altijd het idee gehad dat tekenen over creativiteit gaat maar daar hebben ze hier totaal geen ruimte voor. wel sonde want er zaten echt kinderen bij die heel goed konden tekenen.

zo denk dat dat het wel weer was.

adios y hasta luego!

  • 29 Mei 2010 - 12:45

    Oma En Opa:

    we lezen net op het nieuws dat bij guatemala stad een vuurspuwende berg in werking is,is dat dicht bij je in de buurt of is het verderweg .heb je er veel van gemerkt,we hopen vurig dat alles goed met je is oma giezelen wel van de spinnen, wat kun je het nu het beste hebben van die drie natuur gebeuren

  • 29 Mei 2010 - 13:18

    Jitschak Buijnink:

    Zou jij hier even 2 broodjes, gekookt eitje en een jugo de naranja kunnen brengen? Gracias

  • 29 Mei 2010 - 15:14

    Melinda:

    Haha, maar goed dat ik niet in jouw kamer verblijf zeg.. Met al die spinnetjes.. Ik ga ze zo checken hoe eng ze zijn :P
    Ik heb medelij met je!

  • 29 Mei 2010 - 15:19

    Melinda Weer:

    Eh.. Ik dacht dat je overdreef met die spin.. Maar HAAAALLOOOOOO WAT EEN ONTZETTEND ENG BEEST!! Ik zou buiten gaan liggen.. GADVERDAMME, ik kan er niet overuit.. Hoe werk je zoiets weg dan?? Hoe groot is zoiets??? 5 meter????????
    BAHBAHBAHBAHBAHBAHBAH!!!

  • 29 Mei 2010 - 16:07

    Agnes...:

    GADVER wat een ontzettend grote, ranzige spin.. heb je hem doodgeknuppelt?!

    Vet die school.. is echt veranderd.. leuk met die kleurtjes zo..!
    Herkende de kids je nog..?! ik herken er namelijk wel een paar van de foto's... ook hip dat die muur nog steeds zo is als hoe wij hem gemaakt hebben..!!


  • 29 Mei 2010 - 16:44

    Gonneke:

    Die spinnen lusten geen mensenvlees en zijn banger voor jou dan jij voor hun.
    Jij kunt heel goed tekenen Lonneke, dat heb je wel eens verteld in de auto. Laat dat zien aan die kindjes dat je zonder voorbeeld gewoon begint te tekenen. Dat is een goed voorbeeld voor ze.
    Ik heb de motorkap van mijn skoda met aboriginalkunst beschilderd. Ik krijg er veel positieve reacties op. Lieve groet Gonneke

  • 30 Mei 2010 - 11:03

    Melinda:

    haha Agnes, doodgeknuppeld HAHA. Dat moet je minstens doen met zo'n gevaarlijk monster! :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lonneke

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 33582

Voorgaande reizen:

05 Maart 2017 - 08 Maart 2018

Werken en wonen in Saba

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Waar gaat de volgende reis naartoe?

01 Augustus 2014 - 15 Januari 2015

Reis nummero 3, naar Guatemala

20 Maart 2010 - 01 Juli 2010

reis nummer 2, op naar GUATEMALA

14 Maart 2009 - 07 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: