stage+koninginnendag+playa tulate - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu stage+koninginnendag+playa tulate - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu

stage+koninginnendag+playa tulate

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

04 Mei 2010 | Guatemala, Guatemala-stad

Van de week weer gewoon stage gelopen, ben voor het eerst in de nieuwe daycare wezen kijken. zag er echt heel goed uit alleen wel overzichtelijk. ze hebben heel veel verschillende lokalen en maar een paar volwassenen. De kinderen kunnen overal heenlopen waar ze maar willen dus als de volwassenen dit niet door hebben kan er van alles gebeuren in de andere lokalen. niet heel veilig dus.
Ze hebben ook een leuke patio en hebben daar een trap naar boven naar het dak. dit kunnen ze ook gebruiken als speelplek voor de kinderen. Alleen hebben ze geen hekjes ofzo voor de trap, hier ga ik dus mijn projectje van maken. Zodat de kinderen niet naar beneden rollen.
Verder eigenlijk niet heel veel bijzonders gedaan op stage. Merk trouwens al wel dat de kinderen een stuk beter naar me luisteren.

Verder was het natuurlijk Koninginnendag en nou zou je denken dat dat hier verder niet gevierd word. ja hooguit op de ambassade in de hoofdstad. maar ze vieren het hier gewoon ook! Normaal gesproken was het wel alleen in de hoofdstad maar nu was het ook hier in xela. echt super leuk. We moesten natuurlijk allemaal wat oranjes aan, wat ik dus nergens kon vinden en toen ik het eindelijk gevonden had was het echt het lelijkste ding wat je ooit hebt gezien, maar daar heb ik nog wel fotos van.
Maar heb het maar wel gekocht want had echt geen zin om verder te zoeken.
We hadden eerst een feestje voor alleen nederlanders, dat was wel heel leuk. Ze hadden zelfs haring, bitterballen en kaas overgevlogen vanuit nl hoe vet is dat! en dat was met toch lekker zeg! dus pap mam als ik terug kom graag heel veel haring en bitterballen. de kaas hoeft niet zo van mij, dat kan ik hier ook kopen.
Toen moesten we naar beneden want daar was een speciale salsa voorstelling (van mijn salsa school). Op een gegeven moment werden ik en een paar andere nederlanders naar voren geroepen om op het podium te dansen. waaronder de ambassadeur, dus heb gewoon met hem gedanst:P haha hij was wel een aardige man, kon je gewoon leuk mee praten enzo. alleen hij was wel de enige zonder oranje! en dat kan natuurlijk niet op koninginnedag he!
Het feest was om half 6 al begonnen en het duurde ongeveer tot 12 uur, tenminste toen ben ik naar huis gegaan. we hebben ook nog de polonaise gedaan trouwens, samen met een aantal guatemalteken:P

Toen de volgende dag alweer vroeg op want we gingen naar het strand. Samen met wat huisgenoten. We zouden om 9 uur weggaan dus ik en isaac (nl jongen) stonden al braaf om 9 uur klaar om te gaan. maar verder was er nog niemand te zien. wij dus aangeklopt bij de andere, sliep iedereen nog. ongeveer een uur later zijn we dus uiteindelijk weggegaan.
We moesten het laatste stukje eerst met de boot over een meertje en daarna nog een stukje lopen.
Ik dacht bij het strand dus een heel druk strand, want wat ik gehoord heb zijn alle stranden hier heel druk. daar aangekomen bleek het gewoon een soort prive strand, we zaten in een bungalow park (de eigenaar van het park had contact opgenomen met het reisbureautje van hans, de vriend van Josan, wij gingen dus even het bungalowpark keuren) 30 meter verderop was het strand. echt heerlijk gerelaxed, en had voor het eerst echt het gevoel dat ik op vakantie was ofzo. zwembad, zee, hangmatten, heerlijk eten enz. Kan niet beter dus!

Ben wel helemaal leg geprikt door een of ander insect, weet alleen nog niet wat.

(zal vanavond of morgen foto`s op mn hyves zetten www.lon-90.hyves.nl)

  • 04 Mei 2010 - 20:19

    Gonneke:

    Lieve Lonneke,
    Nou hier was het een regenachtige koninginnedag. Alle kleedjes en kindjes helemaal doorweekt.
    Geweldig oranjebitterballen dus!!!
    Goed van je dat de kinderen naar je luisteren. Dan heb je respect!!! Dat er zoveel Nederlanders zijn. Wat gezellig om dan samen feest te vieren.
    Je heb toch wel tegen die ambassadeur onder de salsadans gezegd dat hij hekken op het terras moet laten maken , he?
    Warme groet Gonny en veel liefde op je weg.

  • 04 Mei 2010 - 20:23

    Mama:

    klinnkt allemaal heel erg leuk Lonneke! Zit ik hier in m'n uppie en de rest van de familie lekker aan het strand! Snik snik... Tot horens en groetjes xxx mama

  • 05 Mei 2010 - 19:31

    Papa:

    Ha Lonneke, wij zitten heerlijk te genieten vanhet strand op Kreta en van lelijke oude stenen (dat is de versie van Vincent)Volgens mij zijn het imposante overblijfselen van oude culturen in casu de Minoische cultuur waar jij natuurlijk alles van af weet. Het hotel is nog niets veranderd in vergelijking met 4 jaar geleden. Het eten is nog net zo lekker. Jammer genoeg gaat hier de tijd veel sneller dan bij jou. Volgende week hoop ik je weer live te spreken. In ieder geval blijkt uit je verslag dat je je niet hoeft te vervelen. Volgens mij smaken de haringen in Guatemala veel lekkerder dan iun Nederland. Kali nichta!

    papa en vincent

  • 07 Mei 2010 - 18:07

    Berthien:

    hey lonneke,

    alles gaat goed zo te lezen!! leuk dat je daar ook koninginnedag hebt geviert, wij hadden hier echt heel veel regen:S
    Met school hebben we ondertussen ook de praag-week gehad.. was super gezellig..
    veel plezier nog daar!
    xx Berthien

  • 10 Mei 2010 - 20:32

    Melinnie:

    Leip dat je koninginnedag hebt geviert haha!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lonneke

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 33598

Voorgaande reizen:

05 Maart 2017 - 08 Maart 2018

Werken en wonen in Saba

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Waar gaat de volgende reis naartoe?

01 Augustus 2014 - 15 Januari 2015

Reis nummero 3, naar Guatemala

20 Maart 2010 - 01 Juli 2010

reis nummer 2, op naar GUATEMALA

14 Maart 2009 - 07 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: