foto`s en deze week - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu foto`s en deze week - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu

foto`s en deze week

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

08 Mei 2010 | Guatemala, Guatemala-stad

Hola allemaal,

Ik heb gister de hele dag geprobeerd om mijn fotos op mijn hyves te zetten maar dit lukte niet, was een fout op de pagina ofzo. heb nu dus maar een nieuwe pagina aangemaakt om mijn fotos op te zetten, niet heel handig maar het is niet anders. dit is de link
http://lon-90.mijnalbums.nl/
en voor de oudere fotos kun je altijd nog kijken op www.lon-90.hyves.nl

verder deze week begonnen om ook bij de daycare stage te lopen. het is echt heel anders dan de shelter. de kinderen luisteren totaal niet en de vrijwilligers die er nu zitten doen ook geen activiteiten met de kinderen omdat dit gewoon te moeilijk is. ik ga dus proberen om een keer een activiteit te gaan doen maar natuurlijk wel echt heel goed voorbereiden dan.
bij de shelter heb ik van de week mn eerste activiteit helemaal alleen gedaan, normaal gesproken zijn er namelijk nog wel andere vrijwilligers die dan mee kunnen helpen ofzo maar dit keer was ik alleen. toen ik zei dat we een slang zouden gaan maken met zn allen was iedereen gelijk heel enthousiast en gingen ze gelijk netjes zitten en luisterden goed.
Ze moesten allemaal stukjes wc-rol schilderen en dan op het eind deden we alle stukjes aan een touw en hadden we een hele lange slang.
Later hoorde ik van mijn stagebegeleidster dat voor mij haar vriend had gewerkt en dat de kinderen totaal niet hadden geluisterd. Ze was dus erg verbaasd dat ze ineens zo stil waren toen ik binnenkwam. Vond dit wel leuk om te horen dus. Zal ik toch wel iets goed doen:P haha

Vrijdag hadden we een afscheid van twee vrijwilligers, Mike en Denise, `s ochtends bij de shelter toen hebben we lekker taart gegeten en gewoon rustig afscheid genomen. en `s middags bij de daycare. We zijn toen naar de Blue Angel geweest, dit is een film cafe. we hebben pinoccio gekeken. nou ik heb de kinderen nog nooit zo goed zien luisteren dus ze zullen het wel heel leuk hebben gevonden. Wel jammer dat we niet ook zoiets met de kinderen van de shelter hebben gedaan. Maar het was hun afscheid dus misschien als ik wegga.

Bij de shelter zijn van de week best veel nieuwe vrouwen gekomen. 1 vrouw omdat haar man haar kind heeft vermoord en haar ook heeft geprobeerd om te brengen. Heel heftig dus. En dan hadden ze ook nog moederdag, wel heel sneu dus
1 meisje van 13 die al zwanger is, waarschijnlijk van haar vader.
en nog een aantal maar daar weet ik het fijne niet van.

Van de week verder een Karaoke avond hier in huis gehad. Josan en Hans hadden dit bedacht omdat iedereen hier in huis zingt, behalve ik en dat vind ik best verstandig:P

En we hebben een etentje gehad met alle vrijwilligers, omdat Denise en Mike weggingen. maar ze komen misschien al over 3 weken terug dus dat is wel heel leuk. dan zie ik ze ook nog.

Van het weekend ga ik heerlijk niks doen. Vind ik ook wel een keer lekker.

xx

  • 09 Mei 2010 - 10:31

    Gonneke:

    Je hebt het helemaal door Lonneke. Als je een uitnodigende activiteit zals met die slang doet zijn ze helemaal bereid om er een gezamenlijk succes van te maken.
    Gefeliciteerd hoor!!! Vandaag op moederdag heb ik een kaarsje opgestoken voor al die ongewilde moeders op aarde. Ze hebben wel wat steun nodig.
    Liefs Gonneke

  • 09 Mei 2010 - 13:11

    Mama:

    ik ben blij met je nieuwe fotolink.nu krijg ik het zelfs voor elkaar om je foto's te bewonderen!

  • 09 Mei 2010 - 15:55

    Jolijn:

    Heej lonneke!
    Wat gaaf zeg al die foto´s!
    Ook leuk die foto´s van ons schooltje die we opgeknapt hebben! Vet stoer om te zien dat ze er nu dus les in hebben!:)
    Geniet er nog van! Vooral van het weer, want hier in NL is het bagger!!!!
    Liefs Jolijn

  • 10 Mei 2010 - 20:30

    Melinnie:

    Heeee Loenika,
    Wat een gave foto's zeg! En mooie foto's van onze vorige projectjes!! Ben je ook op de oude schooltjes geweest btw?
    Heavy dingen hebben die mensen op je stage zeg.. Niet te geloven..
    Nou tot blogs!
    X

  • 11 Mei 2010 - 17:03

    Iris Menheere:

    heeej meis! ik heb er nooit overna gedacht dat deze site ook nog bestond:P maar heb mezelf weer ff bij gelezen.! erg indrukwekkende verhalen weer;) had natuurlijk niet anders verwacht:D
    hoe gaat het met je spaans? dat de kinderen beginnen te luisten zegt wel wat:P dat kregen wij eerst niet voor elkaar hahahaha! you go girl!

    heb je de boys al gezien?? let me know en take care (K)(K)(K)

  • 14 Mei 2010 - 15:32

    Oma En Opa:

    Zo ik ben nu een paar dagen tot zondag weer thuis , misschien dat ik woensdag voor goed naar huis mag dus even een reactie van ons laten horen.het gaat met mij redelijk,al had ik het nog beter gewild
    fijn dat je het zo goed naar de zin heb, dat is in je berichten goed te lezen.en ben je al lekker bruin geworden,of wil dat met je huid niet lukken lonneke eenn knuffel van je Oma En Opa

  • 14 Mei 2010 - 21:46

    Lonneke Schut:

    Heey opa! Goed om te horen dat het weer wat beter gaat. Hopelijk blijft het steeds beter gaan tot je weer de oude bent.
    Zou wel lekker zijn om weer naar huis te kunnen woensdag toch?

    Groetjes uit Guatemala

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lonneke

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 33603

Voorgaande reizen:

05 Maart 2017 - 08 Maart 2018

Werken en wonen in Saba

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Waar gaat de volgende reis naartoe?

01 Augustus 2014 - 15 Januari 2015

Reis nummero 3, naar Guatemala

20 Maart 2010 - 01 Juli 2010

reis nummer 2, op naar GUATEMALA

14 Maart 2009 - 07 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: