afgelopen week+dagje mexico - Reisverslag uit Tapachula, Mexico van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu afgelopen week+dagje mexico - Reisverslag uit Tapachula, Mexico van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu

afgelopen week+dagje mexico

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

26 April 2010 | Mexico, Tapachula

inmiddels dus begonnen met salsa les! was is dat moeilijk zeg! maar het is wel echt heel leuk, ik heb nooit van dansen gehouden maar dit is zo ontzettend leuk! Heb ook schoenen laten maken, die krijg ik morgen over overmorgen. ik denk als ik dan toch ga dansen kan ik het beter gelijk goed doen!

afgelopen week m`n laatste les spaans gehad, gewoon geen grammatica meer en van die onzin dingen echt heerlijk! ik ben al blij dat ik me gewoon kan redden met mn spaans dan hoef ik echt niet al die tijden enzo te weten hoor.

En natuurlijk gewoon stage gelopen, ben wat meer navraag gaan doen over waarom mensen er zitten enzo want ja je weet de grote lijnen wel maar daar houd het bij op. Er was bijv. 1 meisje van een jaar of 15 die vaak alleen was en je zag haar nooit met haar moeder. bleek dat zij en nog 5 andere meisjes die daar zitten (tussen de 12 en 15 jaar oud) allemaal zijn misbruikt door een familielid, en in de meeste gevallen is dat de vader. die 5 andere meisjes hebben hier allemaal een kind aan over gehouden behalve dat meisje van 15, zij zitten hier dus allemaal zonder ouders en familie (dat de vader er niet is is natuurlijk alleen maar goed maar ook zonder moeder) en ze zullen hen waarschijnlijk ook nooit meer terug zien en zullen zich dus helemaal zelf moeten redden.
als je dit soort dingen dan krijgt te horen snap je wel hoe ernstig het dus allemaal is.
maar even een wat minder serieus ding over stage, we hebben met de kinderen het planetenstelsel gemaakt. eerst met papiermaché en daarna geschilderd, heel leuk!

Verder van de week naar de bios geweest, want die hebben ze hier gewoon. Ze hebben helaas wel alles in het Spaans dus dat is dan weer wat minder maar goed dat moest dan maar. Kon wel gewoon alles volgen maar er werd dan ook niet zoveel in gepraat gelukkig!

Van het weekend even een dagje naar Mexico geweest want i.v.m. mijn visum moest ik of een keer over de grens van Mexico (dan krijg je een nieuwe stempel en een stempel is 90 dagen geldig) of ik moest naar Guatemala City, naja dan weet ik het natuurlijk wel he!
Goed excuus om even naar Mexico te gaan.
het was 3.5 uur rijden heen en dan ook weer 3.5 uur terug en het was met toch warm, dus slapen ging ook niet. Het was echt verschrikkelijk benauwd echt niet lekker ofzo.

Kwamen we bij de grens bleek dat het illegaal was om in 1 dag over de grens te gaan en weer terug, waarom weet ik ook niet precies maar als je dit deed moest je vet veel geld betalen, dus wij moesten zeggen dat we in Mexico rond gingen reizen ofzo. Toen op de terug weg zat dezelfde man nog bij de douane en hij begon ineens heel hard te lachen toen hij ons zag, hij herkende ons dus gewoon nog. maar hij zei gelukkig niks en we mochten gewoon door.
In mexico zijn we naar tapacula geweest en daar hebben we even wat gegeten, op een hele grote markt rond gelopen en daar naar een supermarkt geweest. het scheen daar heel goedkoop te zijn en je kon dan veel meer krijgen dan in Guatemala. Maar alles werd in zulke rare hoeveelheden verkocht dat ik er echt niks aan had want ja wat moet je nou met een 6-pack cola waarvan in 1 fles 3,3 liter zit. beetje veel of niet dan?
Maar ze hadden wel Gouda kaas dus die heb ik mooi meegenomen!
En hierna weer terug.

Ik zit er nu wel over te denken om mijn ticket te verlengen en gewoon 2 maanden extra te blijven zodat ik rond kan trekken in heel midden amerika, maar ja dat mag natuurlijk niet van mn ouders als ik alleen ga. dus als er iemand is die zin heeft om eventjes hierheen te komen kom gerust!:P

xxx

  • 27 April 2010 - 05:51

    Melinda:

    Pf illegalert, beetje naar Mexico gaan ;) Jaloeeers. Ik wil best daarheen komen om rond te trekken hoor, probleem is alleen dat het geld kost. Maar ik bied me aan ;)

  • 27 April 2010 - 11:03

    Tante Willy:

    Dag lonneke,
    ik vind het fijn dat je het zo goed maakt.
    ik geniet van je gezellige verhalen.
    waarom gaat er niemand van de andere nederlanders met je trekken voor een tijdje .
    dag hoor .veel succes weer.
    dag....tot een volgende keer.

  • 27 April 2010 - 17:09

    Gonneke:

    Geweldig Lonneke dat je langer wil blijven. Dat is een teken dat je het naar je zin hebt en geen heimweh.Vreselijk verhaal over die meisjes zonder moeder met een liefdeloze vader . Wat moeten ze zich onveilig en verlaten hebben gevoeld in huis zonder bescherming..
    Kun je contact met ze krijgen? Zijn ze depressief?
    Heel leuk dat papier-mache-en. Je bent me toch creatief!!!Hoe beval het nieuwe woonadres je? Mis je de zorg van je vorige hospita niet?
    Liefs van Gonneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lonneke

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 33581

Voorgaande reizen:

05 Maart 2017 - 08 Maart 2018

Werken en wonen in Saba

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Waar gaat de volgende reis naartoe?

01 Augustus 2014 - 15 Januari 2015

Reis nummero 3, naar Guatemala

20 Maart 2010 - 01 Juli 2010

reis nummer 2, op naar GUATEMALA

14 Maart 2009 - 07 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: