afgelopen week - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu afgelopen week - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu

afgelopen week

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

14 April 2010 | Guatemala, Guatemala-stad

nou het begon zondag goed, heerlijk weer, naja eigenlijk eerder veel te warm en toen hadden we nog een workshop van nuevos horizontes ook. en ik dacht ow we gaan lekker bij een zwembad zitten dan zullen we vast ook wel even pauze houden om te zwemmen. nou niet dus! zit je daar naast zo`n heerlijk koel zwembad in de hitte:S niet echt een succes. maar opzich was de workshop wel interesant. we hebben het erover gehad wat voor problemen we tot nu toe tegen zijn gekomen en wat we kunnen doen om het op te lossen.

nou zou het ook wel handig zijn als iemand er wat mee deed want iedereen gaat bijna op dezelfde manier verder:S moet zeggen dat ik wel wat strengen ben geworden tegenover de kinderen. want 1 van de dingen waar we het over gehad hadden is dat de kinderen heel graag door de vrijwilligers gedragen willen worden maar omdat ze meer aandacht krijgen van de vrijwilligers kunnen ze hierdoor niet meer onderscheiden wie hun moeder is. ik heb dus een goede daad verricht deze week en geen een kind opgetilt. ja ze mogen best even bij me zitten maar als ik dan zeg dat ze van mn schoot af moeten moeten ze dat ook wel doen, en dat gaat tot nu toe best goed.

deze week verder natuurlijk gewoon weer spaans gehad en heb echt het idee dat het steeds beter gaat, is natuurlijk ook wel de bedoeling he:P

verder gewerkt en eigenlijk verder niet zoveel gedaan. heb gister schmink gekocht voor op mn stage zodat ik morgen de kinderen kan schminken. daar heb ik echt zin in want denk dat ze dat wel heel leuk zullen vinden. tenminste dat hoop ik!

ow en we hadden met de workshop met een groepje afgesproken om de wat oudere kinderen te leren dammen. had ik alles voorbereid de regels naar het spaans vertaald enzo en toen hadden degene die de materialen zouden kopen (om zelf de damborden te maken) niks gekocht dus dat ging niet door. wel jammer maar ik wil nu kijken of het een andere keer kan.

oeeww ik heb vandaag echt wat bereikt met een kindje! iedereen die bij nuevos horizontes werkt die irriteerd zich eraan dat de kinderen, die al wat ouder zijn dan, alles wat ze gebruiken achter hun kont laten liggen. en degene die er vast werken doen er niks aan, ja behalve alles gewoon opruimen maar ze zeggen er verder niks van:S

een van die oudere kindjes ging dus een blaadje knippen en gooide dan als hij een stukje geknipt had het op de grond. dus ik tegen hem gezegd dat het in de prullenbak moest loopt tie een mini stukje achteruit gooit hij het daar op de grond, ik dus het blaadje van hem geknipt waar hij in aan het knippen was en gezegd dat hij het eerst weg moest gooien en dan kreeg tie het blaadje terug. ik hoefde dit echt maar 1 keer te doen en daarna liep hij netjes bij elk stukje wat hij afknipte naar de prullenbak!

volgens mij komt dit echt zo over van euuh waarom ben jij zo blij? maar die kinderen daar hebben echt totaal geen respect voor vrijwilligers en lopen zo over je heen als je niet uit kijkt. ze luisteren dus ook niet goed en de kinderen zijn totaal niet gewend om iets te moeten doen. dus dan vind ik dit toch best een grote stap. nou proberen of ik de rest zover krijg om te volgen!

ow en hoorde vandaag op spaanse les dat ik zondag al weg moet bij mijn familie, maar ik dacht dat ik nog een week had! vanmiddag het mn familie verteld en die vonden het ook heel jammer. we hebben dus gelijk maar een fotosessie gehouden en ik sta nu als het goed is met iedereen op de foto. heb voor morgen bedacht dat ik hutspot voor ze ga maken. ben benieuwd hoe dat gaat want ben niet zo`n ster in de keuken. en heb morgen ook totaal geen tijd om ingredienten te kopen dus weet ook nog niet hoe ik dat moet gaan doen.
ik doe dat koken morgen al omdat ik als het goed is vrijdag op een driedaagse tour ga, eerst antigua dan met autosafari en zondag naar montericco (strand). dus morgen is gewoon mn laatste avondje hier.
maar!!! oma heeft wel gezegd dat als ik langs wil komen of iets nodig heb ik altijd langs kan komen want dit is mijn huis:D aaaahh:D

aan de ene kant vind ik het wel leuk om naar het huis van josan te gaan straks want begon me nu wel een beetje te vervelen hier maar aan de andere kant vind ik het ook wel jammer want zoals oma ook zegt dit is mijn huis.

nou zal jullie denk ik dan na het weekend weer een berichtje sturen met alles over het afscheid en de tour, en natuurlijk het schminken.

ow ik heb trouwens ook aan mijn stagebegeleidster gevraagd of ik de fotos van stage online mocht zetten en dit mocht gelukkig. dit zal ik ook na het weekend doen want hier is het internet heel slecht en moet ik er ongeveer 4 uur voor uit trekken om 15 fotos erop te zetten. en ik ben niet zo geduldig:P

adios!!!

en....het regenseizoen is nou wel echt begonnen veel regen maar het blijft gelukkig over het algemeen wel warm. het water stroomt echt door de straten, niet zo handig als je van die stoffen schoenen hebt:S

  • 15 April 2010 - 09:13

    Melinnie:

    Waarom moet je nu al weg bij Oma dan? Wat lief dat ze zegt dat bij Oma je huis is! VAN MIJ OOK!!! haha. Pff wat ben ik toch jaloers op je! Op dat regenseizoen na dan ;) hehe.. Gooi je die foto's van je fotosessie ook op hyves? :D Nou tot blogs en heel veel plezier et weekend!! xxx

  • 15 April 2010 - 10:49

    Gonneke:

    Lieve Lonneke, Ik vind je niet streng hoor. Alleen maar duidelijk en dat hebben kinderen nodig. Je bent echt aan het opvoeden en daar krijgen kinderen respect voor.Hoe moeten ze weten hoe het moet als niemand een grens aangeeft of een voorbeeld geeft? Voorbeeld geven is het allerbelangrijkste. Ben benieuwd of ze geschminkt willen worden. Moet je misschien ook eerst bij jezelf doen? Wat wordt je thema? Of laat je ze zelf kiezen? Succes met je wortelstamp. Heb je wel aardappelen? Of neem je puree. Mijn seringen staan op springen. Welke bloemen heb jij daar om van te genieten?
    Lieve groet Gonneke

  • 15 April 2010 - 15:51

    Agnes:

    ik dacht dat je een maand bij oma zou blijven?!?!
    die 3daagse tour klinkt gaaf!!:D
    ben wel benieuwd hoe ze je hutspot vinden smaken. keukenprinses:P
    mucho plezier! xx

  • 15 April 2010 - 17:00

    Lonneke Schut:

    ik ben ook een maand geweest maar wat gaat de tijd snel zeg! had het idee dat ik nog maar 3 weken ofzo hier was. ik ben dus nu gewoon al langer hier dan vorig jaar!¨:P

    oma zei vanochtend tegen me dat ik me echt niet hoefde te haasten om zondag weg te gaan ze vond het ook wel leuk als ik nog een paar daagjes extra bleef want dit was mijn huis:D echt lief!

    de fotos van de foto sessie gaan natuurlijk ook op hyves maar pas na het weekend denk ik bij josan heb ik betere internet verbinding.

    of de 3 daagse tour doorgaat weet ik nog niet zker want hoorde gister dat er nog maar 2 mensen gaan en ze hebben natuurlijk wel wat meer mensen nodig:S hoop echt te horen dat het door gaat.

    en ik weet dat het ook wel nodig is om de kinderen op te voeden enzo maar ik voel me dan echt zo streng omdat de andere vrijwilligers gewoon alles toelaten. maar goed ik hoop dat de rest volgt.

    hier hebben ze niet zoveel bloemen vooral grote bomen. maar de bloemen die ze hebben zijn rood, geen idee hoe ze verder heeten:P

    xxx

  • 16 April 2010 - 21:02

    Jos Stöver:

    Lekker aan het werk dus. Rubber laarzen opsturen vanuit Nederland? Vast te warm, haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lonneke

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 33600

Voorgaande reizen:

05 Maart 2017 - 08 Maart 2018

Werken en wonen in Saba

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Waar gaat de volgende reis naartoe?

01 Augustus 2014 - 15 Januari 2015

Reis nummero 3, naar Guatemala

20 Maart 2010 - 01 Juli 2010

reis nummer 2, op naar GUATEMALA

14 Maart 2009 - 07 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: