Even weer een update - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu Even weer een update - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu

Even weer een update

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

19 Mei 2010 | Guatemala, Guatemala-stad

Het is weer even geleden. Dus het was weer tijd voor een update.

Heb ontzettend veel gewerkt de laatste tijd. Komt ook omdat ik nu inmiddels de smaak te pakken heb om wat grotere activiteiten te doen waar wat meer voorbereiding voor nodig is. Dan ben ik een middagje vrij maar ben ik alsnog 4 uur bezig om alles klaar te maken, in het spaans alle woorden opzoeken die ik nodig zou kunnen hebben en materialen kopen en alles klaarmaken.
In het begin deed ik ook vooral activiteiten die de kinderen gewoon leuk vonden, inmiddels ben ik me ook gaan wagen aan wat leerzamere dingen. bijv. Palabras Magicas (magische woorden) maken, want als ze hier iets willen zeggen ze gewoon ik wil dit, maar geen alsjeblieft of dankjewel. Hele middag druk geweest om de letters uit te knippen en ze hangen er nu nog geen 3 dagen en de helft is alweer kapot:S Maar goed, dan blijf ik het maar gewoon zeggen dat ze die woorden moeten gebruiken, ze weten nu wel wat ik bedoel.

verder, euuhmm..vrijdag avond een bbq gehad want een van de huisgenoten ging weg en er was iemand jarig. Was wel super gezellig. Pinata, salsa lekker eten, wat wil je nog meer.

En toen was het zover... Xela zat in de voetbalfinale tegen Guatemala City... Daar verwacht je natuurlijk heel wat van want tja het is de finale. Nou dat dacht ik ook totdat het begon.. Wat een lachertje zeg! Gewoon totaal geen tactiek, de bal gewoon ergens heen schoppen in de richting waar je moet scoren maar of je nou naar de tegenpartij schopt of naar je eigen partij maakt allemaal niks uit! Natuurlijk vet verloren, 4-0, Guatemala City was ook slecht maar die wisten tenminste het goal te vinden.
Ik had dus een vette grafstemming verwacht met al die Guatemalteken die bij ons kwamen kijken, maar die moesten zelfs nog harder lachen dan ik. Dus was wel heel gezellig.

Oeeww.... En het grootste nieuws van alles... Ik heb een tattoo laten zetten (ja bij een betrouwbaar iemand die heel hygienisch werkte) hij is echt super mooi geworden en hij heel al heel snel.

Ik heb ook weer fotos op m`n site gezet, de nieuwe foto`s staan op www.lon-90.mijnalbum.nl en de oude op www.lon-90.hyves.nl

De foto van mn tattoo staat er ook bij, dat was wel toen het net gezet was. Het water is nu nog zwart maar dat word grijs en dan zie je als het goed is ook een klein bruggetje.

Adios en tot de volgende keer!

  • 20 Mei 2010 - 07:26

    Melinnie:

    Wat creatief Palabras Magicas! :D En je heb een Quetzalvogel op je rug! Wat gaaf!
    Ik had verwacht dat je die ene tattoo zou zetten, waar je het al 'n jaar over hebt, dus verassend! Deed 't zeer? Wat betaalde je dr voor? Echt GAAF! Ik zat er serieus laatst dus ook aan te denken om een quetzalvogel te tattoo-en. Haha ben meteen de rest van je blog vergeten, nee hoor grap :P Hier alles goed! Druk met afstuderen! School ging weer lekker, wij woonbegeleiders hadden geen begeleiding enzo ;) Dus SUPER! haha. Dus dat vergt heel wat zelfstandigheid van ons ;)
    BTW of Facebook, wat is dat farmnog wat? Daar had jij mij voor uitgenodigd. OOO word veel te lang dit, ik mail je nog even! Want ik wil nog meer weten ;P
    XXX

  • 20 Mei 2010 - 18:21

    Gonneke:

    Je leert de kindjes goede dingen, Lonneke!! Als ze het van hun moeders nooit horen... hoe moeten ze dan bedanken?
    De supporters hier kunnen wat van jullie attitude leren t.a.v. een voetbalwedstrijd. Het is hier zo vijandig geworden. Bij jou daar genieten ze nog van een wedstrijd. Is toch eeeeenig!!!
    Ik heb een Argentijnse buurvrouw. Lekker weer is volgens haar linda tiempo.
    Mazzel!!!!Relax!!!Nog 6 weken!!
    Warme groet Gonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lonneke

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 33586

Voorgaande reizen:

05 Maart 2017 - 08 Maart 2018

Werken en wonen in Saba

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Waar gaat de volgende reis naartoe?

01 Augustus 2014 - 15 Januari 2015

Reis nummero 3, naar Guatemala

20 Maart 2010 - 01 Juli 2010

reis nummer 2, op naar GUATEMALA

14 Maart 2009 - 07 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: