semana santa (pasen) - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu semana santa (pasen) - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu

semana santa (pasen)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

03 April 2010 | Guatemala, Guatemala-stad

nou gister was het eindelijk semana santa en ik had me er echt vet veel van voorgesteld omdat ze al een maand van te voren beginnen met de processies, gelukkig wel alleen op zondagen anders kom je echt de stad niet door.

maar goed, het viel dus echt verschrikkelijk tegen. semana santa houd gewoon in de hele dag door processies en processies had ik dus al wel genoeg gezien.

`s ochtends was het nog wel leuk om te zien omdat ze dan nog al die kunstwerken op de grond hebben liggen (daar heb ik ook weer fotos van en die komen weer op http://lon-90.hyves.nl/)
ik heb me toen trouwens in het park opgesloten, jaaa nou vraag je je vast af hoe maar om het park is dus overal een straat gewoon een vierkantje, en ik liep leuk in dat park een beetje naar die kunstwerken te kijken en toen even naar de processie. toen ik dacht okee nu heb ik wel genoeg gezien wou ik dus naar huis gaan. nou dat is makkelijker gezegd dan gedaan he. de processie was al helemaal aan de kant waar ik heen moest dus ik dacht ik loop er omheen maar dat kon ook niet want het was zo druk met mensen dat ik dus gewoon de processie af MOEST kijken. nou dan word je geduld wel op de proef gesteld. en ik heb al niet zoveel geduld.

maar goed heb het overleefd.

savonds ben ik nog even met de familie gaan kijken en dat was wel heel anders dan sochtends. bij de processie hadden ze ineens allemaal zwarte gewaden aan inplaats van paars (hier heb ik helaas geen fotos van kunnen maken want mn camera had er geen zin in in het donker) er heerste echt een beetje een grafstemming niet echt heel leuk dus. hierna de familie getrakteerd op een ijsje. en leuk dat ze het vonden! echt heel dankbaar waren ze en dat voor een ijsje.

nou dat was semana santa dus en vandaag helemaal niks doen, heerlijk.

ojaaa pap mam jullie hebben pech ik ben verliefd geworden op een jochie van mn stage, dit was ik in mijn vorige verslag vergeten te zeggen:P echt een schatje.

hij was echt vet verdrietig en toen mocht hij sjoelen en toen kreeg tie gelijk zon big smile op zn gezicht echt heel schattig!!

adios

  • 03 April 2010 - 19:24

    Mama:

    lonneke,dat jongetje is toch veel te jong voor jou?!!!

  • 03 April 2010 - 20:21

    Willy:

    Lonneke je bent snel hoor. Gisteren een buurmeisje gesproken die een 2 jaar geleden met kinderen in Brazilië is gaan werken en daar is blijven plakken. Ze gaat in augustus trouwen met een hazelnootbruine man met vlechtjes. Dus .... alles is mogelijk. Fijne Pasen.

  • 03 April 2010 - 20:49

    Lonneke Schut:

    het jochie is 2 jaar! het is een snottebeljochie:P

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lonneke

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 33589

Voorgaande reizen:

05 Maart 2017 - 08 Maart 2018

Werken en wonen in Saba

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Waar gaat de volgende reis naartoe?

01 Augustus 2014 - 15 Januari 2015

Reis nummero 3, naar Guatemala

20 Maart 2010 - 01 Juli 2010

reis nummer 2, op naar GUATEMALA

14 Maart 2009 - 07 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: