de tickets zijn binnen! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu de tickets zijn binnen! - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu

de tickets zijn binnen!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

11 Februari 2009 | Nederland, Amersfoort

het is bijna zover!
nog 4 weken en dan op naar guatemala!
we zijn allemaal nog druk bezig met voorbereidingen.. we zijn bezig om een inzamelingsdag te organiseren op school, het geld dat we daarmee ophalen gaat naar het ontwikkelingsproject in guatemala. we moeten ons Spaans allemaal nog goed oefenen(volgens mij gaat dat echt een ramp worden en heeft niemand enig idee waar we het over hebben als we iets proberen te zeggen) we moeten allemaal nieuwe kleren die alles goed bedekken en waar goed in te werken is.
en nog een hele lange lijst...

we hebben vandaag onze tickets gekregen en we hebben te horen gekregen wat we allemaal gaan doen.
dus hierbij een samenvatting!:
(tijden hoeven niet helemaal te kloppen wegens tijdsverschil, ik heb de tijden van mn ticket;))

12:40 vertrekken we vanaf schiphol richting houston tx.
daar vliegen we ongeveer 11 uur over.
19:15 gaan we naar guatemala city
21:04 aankomst in guatemala city
we gaan dan naar antigua met een busje waar we overnachten. we ontbijten dan in antigua en reizen naar quetzaltenango ofterwijl xela!
daar doen we ongeveer 5 uur over.
we komen zondag middag in xela aan en gaan dan gelijk naar ons gastgezin, dan hebben we nog de rest van de dag om uit te rusten of in het stadje rond te kijken.
op maandag begind het gelijk we moeten vanaf nu elke ochtend naar de taalschool waar we 4 uur spaanse les krijgen(hopelijk helpt dat een beetje). smiddags gaan we aan het ontwikkelingsproject werken. dit doen we de hele week en vrijdag na het middag eten gaan we naar het stadje chiabal daar slapen we ook weer bij gastgezinnen.
zaterdag gaan we sochtends naar de markt in todos santos om leuke dingen voor de kinderen, smiddags hebben we namelijk een kinder activiteiten middag, we gaan dus activiteiten doen als snoephappen, touwtje springen, voetballen enz.
zondag gaan we een lange wandeling maken door de bergen, we lopen dan van uitkijkpunt naar uitkijkpunt. zondag middag gaan we weer terug naar xela. en kunnen we nog even wat voor ons zelf doen.
maandag beginnen we gelijk met de spaanse curcus en het ontwikkelingsproject.
het weekend daarop hebben we een weekend voor onszelf, en zijn we vanplan om naar een zwemparadijs te gaan in het zuiden van guatemala.
op maandag gaan we weer aan het ontwikkelingswerk werken.
zaterdag middag vertrekken we naar antigua en zondags gaan we weer op weg naar nederland.

okee dat is een iets uitgebreidere samenvatting geworden dan ik dacht. hoop dat het ook nog een beetje duidelijk is.
en als jullie ideeen hebben voor de kinder activiteitenmiddag hoor ik die graag!

het is bijna zover!!!!

• 11 Februari 2009 - 20:10

JAAAAA BIJNA!! :D

• 18 Februari 2009 - 13:59

Agnes :

Hola!!
    Bien, Y tu que tal?!
    3,5 nog maar..:O Het gaat zo giga snel!!
    haha de voorstress is minder... maar als we er eenmaal zijn..(na die 14 uur vliegen)
    Whoehoeej!!!:D:D

• 21 Februari 2009 - 09:53

Oma En Opa:

hallo lonneke
    je vraagt of we nog spelletjes weten, met een lepel met een ei of een ander voorwerp er op een afstand afleggen . en wat denk je van zak lopen,touw trekken, een voorwerp ophengelen ,
    koekhappen. hoepelen,
    groetjes van oma en opa

• 21 Februari 2009 - 09:56

Lonneke Schut:

hahah bedankt, die met een lepel en een ei een afstand afleggen is vooral heel leuk!
    groetjes