Eerste weekje - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu Eerste weekje - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu

Eerste weekje

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

07 Augustus 2014 | Guatemala, Quetzaltenango

Ja ja de tijd gaat erg snel, zit nu officieel alweer een week in Xela (Quetzaltenango). De eerste week gelijk begonnen met mijn Spaanse lessen, iedere ochtend vijf uur lang les. Dat klinkt erg lang, maar het gaat ook zo voorbij. Verder doe ik het eigenlijk nog erg rustig aan. Ik ben nog niet helemaal aan het ritme hier gewend, wat ook komt omdat ik `s nachts vaak niet zo goed kan slapen vanwege blaffende zwerfhonden en harde muziek. Als je denkt dat je in Nederland weleens slechte buren tegenkomt, moet je hier voor de grap komen wonen. Om vier uur `s ochtends keiharde muziek, schreeuwende mensen, heel veel vuurwerk en dan met name van die keiharde knallen etc. Dus je snapt wel dat ik hier nogal chagrijnig door wordt! Ik had om deze reden vannacht geprobeerd met oordopjes te slapen, dit lukte net iets te goed, want vanochtend sliep ik door mijn wekker heen. Ik moet hier dus nog een manier voor vinden.

Verder alleen maar leuke dingen gedaan, naar warmwaterbronnen geweest, een film gekeken over de geschiedenis van Guatemala en zelf een chocolade reep gemaakt, niks te klagen dus. Ze zeggen over de chocola hier dat het helemaal natuurlijk is, dat het goed is voor van alles en nog wat en bovenal dat er geen extra dingen aan zijn toegevoegd. Zo zou er ook geen suiker aan toegevoegd zijn,,, en het is me toch absurd zoet! Uit mijn mond zegt dat wel wat aangezien ik erg van zoet houd. Maar dit is zo zoet dat je er gelijk misselijk van wordt. Dus op de een of andere manier geloof ik het niet zo dat er geen suiker aan toegevoegd zou zijn.

Volgende week woensdag heb ik afgesproken om mijn stagebegeleidster te ontmoeten. Dus dan krijg ik als het goed is ook de plek te zien waar ik de komende maanden ga werken.

Ik zal dadelijk ook weer de eerste foto`s online zetten op : www.lon-90.mijnalbums.nl voor diegene die geen facebook hebben

Hasta pronto! Adios

  • 08 Augustus 2014 - 07:28

    Willy:

    Hoi Lonneke

    Fijn om weer wat van je te horen.
    Hopelijk kun je door het lawaai heen slapen als je er aangewend raakt.
    Hoe is het weer in Xela? Begreep dat het regentijd seizoen gaat beginnen. .
    Zijn er meer Nederlanders op de cursus spaans?

    Gr uit de Achterhoek

  • 08 Augustus 2014 - 10:00

    Maartje:

    Hola Lonneke!

    Fijn dat alles goed met je gaat en allerlei leuke dingen hebt ondernomen. Balen dat je nog niet zo lekker slaapt. Ik hoop dat dit zal wennen of dat je een wekker kan vinden die meer decibel produceert haha! Leuk dat je snel met je stagebegeleidster jouw werkplek gaat bezoeken.

    ¡Qué lo pase bien y hasta la próxima!

    Groetjes,
    Maartje


  • 08 Augustus 2014 - 16:30

    Nicole:

    Hoi Lonneke,

    Misschien voegen ze stevia aan de chocolade toe. Dat plantje heet in het Nederlands honingkruid. Het is inderdaad helemaal natuurlijk, geen calorieën en 40 x (of 400 x, dat ben ik ff kwijt) zoeter dan suiker!

    Superleuk om te lezen en te zien allemaal!

    Nog een supertijd gewenst!

    Hartelijke groeten,
    Nicole.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lonneke

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 33577

Voorgaande reizen:

05 Maart 2017 - 08 Maart 2018

Werken en wonen in Saba

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Waar gaat de volgende reis naartoe?

01 Augustus 2014 - 15 Januari 2015

Reis nummero 3, naar Guatemala

20 Maart 2010 - 01 Juli 2010

reis nummer 2, op naar GUATEMALA

14 Maart 2009 - 07 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: