Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen! - Reisverslag uit Hoogland, Nederland van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen!

Door: Lonneke Schut

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

30 Juni 2014 | Nederland, Hoogland

Jaja het is officieel begonnen, nog 1 maand en dan zit ik in Guatemala waar ik tot en met 15 januari zal blijven! Nog een maandje hard werken en dan op naar mijn stageperiode in Guatemala.

De eerste maand zal ik rustig beginnen met stage omdat ik hiernaast ook Spaanse les ga volgen. Omdat de lessen 5 uur per dag zullen duren, heb ik daarnaast dus niet zo veel tijd om gelijk veel stage te gaan lopen. En het is natuurlijk ook wel fijn om een beetje te kunnen wennen aan het ritme in Guatemala en de mensen. Ik denk dat ik de eerste maand druk zat zal zijn met Spaanse lessen en aan alles wennen, dat ik ervoor gekozen heb om die maand bij een gastgezin te gaan wonen. Waar ik precies terecht kom wordt een verassing. Want 'mijn' gastgezin waar ik andere jaren heb gewoond is helaas bezet. Maar het lijkt me ook wel weer leuk om in een ander gastgezin te gaan wonen, zo zie ik ook eens hoe andere gezinnen wonen. Dus ik ben benieuwd.
De maanden daarna ga ik op kamers wonen in een soort vrijwilligershuis, erg leuk dus met allemaal mensen die ook vrijwilligerswerk doen in Quetzaltenango. Dus ik ben benieuwd wie ik daar allemaal ga ontmoeten!

Op mijn krantenartikelen, waar ik de vorige keer over geblogd heb. Heb ik erg leuke reacties gehad en hierdoor heb ik ook al een meisje ontmoet die in dezelfde periode als ik in Guatemala zal zijn. En ik heb mailcontact gehad met een echtpaar dat samen een beurzenprogramma heeft opgericht voor kinderen in Quetzaltenango, zodat deze kinderen door kunnen studeren. En zij zullen ook in de periode dat ik in Guatemala ben daar zijn. Hoe toevallig is dat!

Mijn volgende blog zal hopelijk live vanuit Guatemala zijn! Dus hopelijk tot dan!

  • 30 Juni 2014 - 15:22

    Anniek:

    Hoi Lonneke,

    Het aftellen is inderdaad begonnen!
    Tot over een maand :-)

  • 30 Juni 2014 - 18:47

    Jos Stöver:

    dag Lonneke. Veel succes daar in Midden-Amerika. Ik zal je blog volgen!

  • 03 Juli 2014 - 11:27

    Mathilde:

    Hallo Lonneke,
    Wat leuk, ga je daarna bij Josan wonen? En wat is nu definitief je stage-werk? En ga je terug naar je oude taalschool of een andere? Zijn er ook nog oude bekenden van Asa in Xela? Ik hoor het wel, ik leef met je mee

  • 03 Juli 2014 - 12:16

    Lonneke Schut:

    Hoi Mathilde, leuk dat je m`n berichtjes leest! Ik ga inderdaad weer bij Josan wonen. Ik ga stage lopen voor de opleiding Beeldende therapie bij Mentes para el Futuro, dan is een organisatie die bij een reguliere basisschool educatieve en psychische hulp biedt aan de kinderen en hun families. Ik zal voornamelijk werken met de kinderen die een trauma hebben meegemaakt of die nog steeds in een misbruik/mishandeling situatie wonen. Daarnaast geven zij ook beurzen aan de kinderen zodat zij door kunnen naar collegio.
    Ik ga naar de spaanse school Sol Latino, daar ben ik de vorige keer dan ik alleen ben geweest ook naartoe gegaan en dat beviel erg goed. Zij organiseren naast de lessen ook allerlei leuke uitjes. Van het groepje waar wij toen der tijd mee geweest zijn gaat er niemand meer naar Guatemala, wie weet nog eens in de toekomst. Ben jij inmiddels al terug geweest? Worden er nog steeds reizen geregeld vanuit ASA?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lonneke

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 33545

Voorgaande reizen:

05 Maart 2017 - 08 Maart 2018

Werken en wonen in Saba

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Waar gaat de volgende reis naartoe?

01 Augustus 2014 - 15 Januari 2015

Reis nummero 3, naar Guatemala

20 Maart 2010 - 01 Juli 2010

reis nummer 2, op naar GUATEMALA

14 Maart 2009 - 07 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: