Weer thuis - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Lonneke Schut

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

22 Januari 2015 | Guatemala, Quetzaltenango

Inmiddels ben ik alweer een weekje thuis, de tijd vliegt. Het is hier verschrikkelijk koud, maar ik ben ook wel blij om weer thuis te zijn.

De laatste weken hebben - zoals ik in mijn vorige blog heb benoemd - in het kader gestaan van afscheid nemen. Het waren interessante weken. En ik ben blij dat ik dit nog heb kunnen doen met de kinderen. Zo zijn we naar de nieuwe school van de kinderen gegaan, om te zien waar zij 15 januari zouden starten met hun school. Het ging er hier niet alleen om dat de kinderen hun nieuwe school konden zien, maar ook dat zij hun nieuwe school aan mij konden laten zien. Waar zal hun klas zijn, wie zal hun docent zijn enz.

Het was jammer dat ik na zo`n tijd te hebben gewerkt bij Mentes, weer naar huis moest. Gelukkig weet ik dat er deze maand alweer twee nieuwe vrijwilligers bijkomen, en zij hebben ook allebei een achtergrond als therapeut. Dus ik weet dat de kinderen in goede handen zijn.

Het komende half jaar zal ik mijn onderzoek afronden en zal ik een handleiding samenstellen voor de komende vrijwilligers bij Mentes. Deze kunnen zij dan hopelijk gebruiken als handleiding over hoe zij beeldend werk bij de therapie kunnen betrekken. En dit helpt hen dus hopelijk om de kinderen nog beter te helpen.

• 22 Januari 2015 - 20:41

Gonny:

Lieve Lonneke, Welkom thuis in het koude Nederland. Ik wil graag je afstudeerscriptie zien.
    Liefs Gonny

• 22 Januari 2015 - 21:59