De tijd vliegt - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu De tijd vliegt - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Lonneke Schut - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt

Door: Lonneke Schut

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

24 November 2014 | Guatemala, Quetzaltenango

Het zal vast heel raar klinken, maar het voelt toch echt zo... de tijd zit er alweer bijna op. Nog maar 7 weken te gaan. En als je dan nagaat dat ik in december drie weken vrij ben, i.v.m. kerst en oud en nieuw (rond deze tijd komen families gewoonweg niet naar de afspraken, en dat kan ik goed begrijpen, ze hebben wel andere dingen aan het hoofd). Dan snap je vast wat ik bedoel. Ik heb nu nog twee weekjes dat ik werk en dan vakantie. En van deze vakantie ga ik natuurlijk ook volop genieten! Ik ga reizen met iemand die ik vier jaar geleden hier in Guatemala heb ontmoet, dus dat is hartstikke leuk! En van alle plekken hebben we besloten om naar Cuba te gaan, aangezien dat vanaf hier goed te doen is en nog eens goedkoop ook.
Aan de ene kant heb ik hier dus heel veel zin in natuurlijk, maar aan de andere kant betekent dit ook dat als ik terug kom van mijn reis ik nog maar 2 weken in Guatemala heb. Dit is dan natuurlijk weer erg jammer.

Wat betreft het werk begin ik steeds meer therapeutisch te kunnen werken, de kinderen vertrouwen mij inmiddels goed genoeg om het ook over vervelende dingen te hebben. Ook al is dit nog steeds beperkt, ik krijg zo steeds meer inzicht in wat er thuis allemaal aan de hand is. Ik vind het jammer dat ik straks weg moet, omdat ik dus niet kan zien hoe het verder met hen zal gaan. Gelukkig heeft mijn stagebegeleidster plek gereserveerd voor de kinderen met wie ik werk, en hoef ik niet bang te zijn dat ze straks niet verder geholpen worden. Morgen ga ik hen vertellen dat ik wegga dus ik ben benieuwd hoe de kinderen dit op gaan pakken.

Daarnaast heb ik ook nog heel goed nieuws, want AH Hoogland heeft mij nogmaals gesponsord, hierdoor kan ik de organisatie voorzien van educatieve spelletjes en boeken. Om hen te helpen in hun schoolcarrière. Ik heb al enkele spellen aangeschaft en zal kijken of ik er nog meer kan vinden. Daarnaast kan dit geld gebruikt worden voor schoolmaterialen, die in december aangeschaft moeten worden voor het nieuwe jaar. Super dus!

  • 24 November 2014 - 23:46

    Gonny:

    Hoera voor AH en Lonneke. Liefs Gonny

  • 26 November 2014 - 21:06

    Madeleine:

    Lonnnie!!!
    Wat leuk om dit allemaal te lezen, je hebt het nog steeds naar je zin! CUBA? dios mio ik ben zo jaloers! Hoe lang ga je etc? vertel me alles, haha! En inderdaad, de tijd vliegt voorbij. Nog maar 7 weken?? pff dat gaat snel zeg!
    Ik heb je email niet ... Heb jij die van mij nog? Mail dan even dan kunnen we bijpraten want ik probeer je te appen maar je hebt geen verbinding meer daar..

    Geniet nog even van je laatste weekjes daar en vooral... BE SAFE!

    xxx Madeleine

  • 27 November 2014 - 03:10

    Lonneke Schut:

    Matttiieieee!!!
    Wat leuk dat je me zo gevonden hebt. Ik heb jouw goede email ook niet, ik kreeg een foutmelding toen ik je probeerde te bereiken. Dus ik hoop dat je dit leest. Mijn email is lonnekeschut@hotmail.com. Mijn telefoon was er mee opgehouden (hij doet het nu wel weer), en nu kan ik geen whats app meer installeren omdat ik geen verificatiecode kan ontvangen...Fijn die telefoons he;)
    Mail me en ik zal je alles vertellen;) haha
    X Lonneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lonneke

Actief sinds 05 Feb. 2009
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 33426

Voorgaande reizen:

05 Maart 2017 - 08 Maart 2018

Werken en wonen in Saba

26 Maart 2015 - 26 Maart 2015

Waar gaat de volgende reis naartoe?

01 Augustus 2014 - 15 Januari 2015

Reis nummero 3, naar Guatemala

20 Maart 2010 - 01 Juli 2010

reis nummer 2, op naar GUATEMALA

14 Maart 2009 - 07 April 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: